Nasza mistrzowska kadra nauczycielska

„Szanowni Państwo, od pierwszych dni tworzenia Autorskiej Szkoły Muzycznej z pewnością szczególną wagę przywiązywałam do doboru nauczycieli o najwyższych kwalifikacjach artystycznych i pedagogicznych. Nie mniej ważne były dla mnie walory osobowościowe pedagogów, gdyż bezsprzecznie umiejętność znalezienia właściwego kontaktu z dziećmi i młodzieżą stanowi podstawę sukcesu w rozwoju młodych adeptów muzyki.”

Zofia Zwolińska, Założycielka i Dyrektor Autorskiej Szkoły Muzycznej

Dowiedz się więcej o naszych pedagogach

Na tej stronie dowiedzą się Państwo informacji na temat naszych pedagogów. Poniżej pojawiają się sylwetki naszych nauczycieli. W rezultacie klikając w obrazek, przenoszą się Państwo na stronę z biografią i informacją na temat pedagoga.

Nasi nauczyciele przygotowują do egzaminów ABRSM

Niewątpliwie staramy się, aby prowadzona przez nauczycieli nauka pozwalała też na dalsze możliwości na międzynarodowych uczelniach wyższych. W rezultacie jako nieliczni w Polsce współpracujemy z Radą Brytyjskich Szkół Muzycznych ABRSM (Oficjalna Polska Strona), Associated Board of the Royal Schools of Music (Oficjalna Międzynarodowa Strona). Podsumowując, więcej dowiedzą się państwo na stronie Oferta.

Jakie cechy nauczyciela muzyki są kluczowe?

Dobry nauczyciel muzyki to taki, który potrafi nauczyć każdego ucznia indywidualnie i pracuje z nim tak, aby dopasować się do jego potrzeb. Świetny nauczyciel muzyki to taki, który pomaga uczniowi odkryć jego pasję do gry na instrumencie, a nie tylko „uczy” go jak na nim grać. Jest wiele rzeczy, które sprawiają, że nauczyciel jest lepszy od innych. Nauczyciele powinni być w stanie połączyć się z uczniami na każdym poziomie zrozumienia, aby mogli nauczyć się czegoś nowego od siebie nawzajem. Jednak musisz wziąć pod uwagę, jakim typem osoby jest Twoje dziecko przy wyborze, czy chciałoby tego typu metody nauczania, czy nie. Niektórzy studenci wolą kogoś, kto rzuci im wyzwanie, jak również zapewni zabawę, podczas gdy niektórzy studenci wolą bardziej tradycyjne metody, w których mówi się im dokładnie, jakie notatki muszą ćwiczyć, aby osiągnąć mistrzostwo nad daną techniką. Ponadto, nauczyciele powinni również posiadać dobre umiejętności komunikacyjne, aby mogli budować zaufanie ze swoimi uczniami poprzez rozmowy o wszystkim, począwszy od obowiązków szkolnych i zajęć pozaszkolnych, aż po przyszłe cele i aspiracje zawodowe; umiejętność rozmawiania na te tematy buduje relacje między uczniami i nauczycielami, co sprawia, że nauka jest bardziej efektywna, ponieważ nie ma w niej tak bezosobowego otoczenia (jest o wiele bardziej przyjazna).

Czy ważne jest, by nauczyciele byli artystami estradowymi?

Nauczyciele muzyki muszą być również artystami wykonawcami. Jeśli nie potrafią dać dobrego występu, to jak mogą oczekiwać, że będą go uczyć? A dobre wykonanie nie wystarczy. To musi być najlepsze, co można dać w danym momencie. Tylko wtedy uczniowie będą zainspirowani do dążenia do własnych szczytowych osiągnięć.

Czy można sobie wyobrazić prawnika, który nie lubi czytać? Albo lekarza, który nienawidzi swoich pacjentów? Lista jest długa i długa, ale myślę, że rozumieją Państwo! Nauczanie wymaga o wiele więcej niż tylko posiadania wiedzy na dany temat i umiejętności przekazania jej innym. Wymaga to nienasyconej pasji, która nie może pomóc, ale prześwituje w każdym aspekcie procesu nauczania-uczenia się.

Podsumowując: Nauczyciel muzyki potrzebuje czterech kluczowych umiejętności, jeśli planuje skutecznie uczyć:

  1. entuzjazm
  2. umiejętności artystyczne
  3. umiejętności dydaktyczne
  4. miłość do muzyki

Są to wymagania dla wszystkich nauczycieli, niezależnie od tego, czy wybierają klasyczne czy jazzowe lekcje fortepianu, lekcje śpiewu, zespół czy orkiestrę.

Co jest ważne u ucznia?

Dobry uczeń wie, jak ćwiczyć techniki, których się nauczył. Wspaniały uczeń wie również, jak zastosować te techniki w swoim własnym stylu i twórczej ekspresji podczas gry na instrumencie. To, co czyni wielkiego muzyka to ktoś, kto ma pasję do tego, co robi, po prostu dlatego, że daje mu to radość i poprawia jego/jej nastrój. Ponadto, bardzo ważne jest, aby uczniowie byli zachęcani przez swoich nauczycieli pozytywną informacją zwrotną na temat tego, co zrobili dobrze lub źle, aby wiedzieli dokładnie, gdzie leżą ich mocne i słabe strony, tak aby mogli poprawić się w tych obszarach w czasie. Aby ten proces był skuteczny, nauczyciel musi pomóc uczniom określić, jakie czynniki prowadzą ich do sukcesu lub porażki na podstawie różnych przykładów podanych podczas zajęć. Pomaga to uczniom zrozumieć, dlaczego pewne rzeczy działają, a inne nie. Pozwala im to uczyć się na własnych błędach i sukcesach, co prowadzi ich do opanowania technik, które ćwiczą w danym momencie. Podsumowując, każdy z nas ma swoje mocne strony, ale wszyscy potrzebujemy pomocy w zidentyfikowaniu naszych słabości, aby stać się lepszymi muzykami na każdym możliwym poziomie; posiadanie mentora, takiego jak nauczyciel, który zapewni Ci wskazówki podczas Twojej muzycznej podróży, z pewnością sprawi, że Twoja nauka będzie bardziej efektywna!